JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

EN DAG I CHIANG MAI

Kategori: THAILAND

Godmorgon (för oss här borta), vi landade vid 6-tiden lokal tid (-6 timmar för er) skapligt möra i kroppen. Resan hit har gått bra, första stoppet var i Qatar och andra här i Chiang Mai. Sista flyget till Mandalay lyfter först sen eftermiddag, så vi stapplade iväg med väskor och flygstrumpor för att hitta en buss in till stan. Lätt som en plätt, nu sitter vi på ett café, äter rostade mackor och väntar på att alla tempel ska öppna. För tillfället har vi en stadig temperatur på 25 grader, 9 på morgonen. Stabilt. 

Min första tanke om landet var 'fy satan att vara elektriker här', jag som tyckte Max hade många sladdar med sig i flytten, och dessutom ingen ordning på dem. Jag tar snabbt tillbaka den tanken.

(null)

Tha Phae Gate - skulle vara en av stadens topp tio sevärdheter, känner att vi lagt ribban högt. Skämt åsido.

(null)

Det här visade sig vara ett tempel, jaha sa vi och gick vidare. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig när jag tänkte på tempel...

Tuk tuk - heter de små bussarna så här i Thailand?

(null)

(null)

(null)



Kommentera inlägget här: