JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

FRÅN DRINKAR TILL MILITÄROMRÅDEN TILL INGENSTANS

Kategori: SENEGAL

För tillfället fungerar appen som den ska, istället är det jag som haft fullt upp senaste dagarna. Håll i hatten, för nu händer det grejer. 

Jag har träffat Manish, en svincool snubbe från London som tänker EXAKT som jag, vi klickade på en gång och har kilat stadigt sedan i måndags. I tisdags bytte jag ställe, men bytte tillbaka morgonen efter. Quiksilver har blivit ett nytt hem, jag bondar med personalen, har alla vänner här och livet är så himla enkelt dessa dagar. Vi möttes upp på en bar i tisdags, med en annan vän och pimplade lite drinkar. 

Vägen hem däremot, oj oj oj. Stället jag bodde på den natten var inte enkelt att hitta. Noll location över huvudtaget faktiskt. Vi körde runt och runt och runt, hamnade till sist på en militärbas. Inte uppskattat av militären, så där satt vi och argumenterade i drygt en halvtimme innan militären förstod att vi faktiskt hade kört fel och inte var på något hemligt uppdrag. Off we go. Chaffören var skapligt irriterad, tills han missade ett rejält gupp på vägen. Bom. Där lossnade någon del på bilen. Och där tvärbromsade chaffören och flög ur bilen. Svor en hel del och fortsatte sedan. Drygt en timme senare hittar vi mitt boende, och ungefär där var han förbannad till tusen över priset vi hade kommit överens om. Stackarn. Jag har aldrig sett en så arg taxixhafför, någonsin. Tur för mig och Mohammed var att Manish pratar franska, han blev vår räddare i nöden tillsammans med min GPS. 

Morgonen efter vandrade jag ungefär 40 minuter med all min packning, i 34 graders värme, för att hitta en taxi. Ni förstår hur off road detta stället låg, hur kunde jag ens hitta det? 
(null)





Kommentera inlägget här: