JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

FÖRSTA DAGEN I YANGON

Kategori: BURMA

Vi kom fram som vi skulle, trots punkteringen. Hittade efter många om och men vårt hostel, det är inte lätt i den här storstaden där allt är byggt på höjden och skyltarna ganska små. Väl här fick vi lite smått panik, vi ska spendera fem nätter på ett ställe där ingen av oss vill vistas.... Staden visar tydligt att landet varit stängt från omvärlden många år, allt är sunkigt och fallfärdigt enligt min mening, och saknar helt charm. Än så länge. 

Snabbt som ögat började vi diskutera möjligheter, en till stad några dagar eller stranden? Vi har några olika alternativ och bestämmer imorgon bitti när vi byter boende för natten. 

Några av dagens timmar gick åt att vila, några spenderade vi på ett stort köpcenter. Jag behövde verkligen byta ut mina vita linnen. Utan linnen men med nya byxor gick vi nöjda hemåt, och hittade ett vitt linne på gatan för inte ens en krona. Grymt! 

Efter det svirade vi om och letade oss vidare till Yangon Tea house, vilket skulle ha happy hour på drinkar och tydligen vara såååå fett. Nja, om ni frågar mig. Betalade mina 50 spänn för ett glas vitt och en bit smaklöst bröd, Emmie tog en öl och sedan gick vi hemåt igen. 

Nu vankas sömn, imorgon har vi en fullspäckad dag framför oss- vi måste köpa bussbiljetter, åka tåg runt stan samt besöka alla pagodas som är stadens måste. 

Förresten, fortfarande inget wi-fi så håll till godo med mobilbilder ett tag till. Tyvärr... 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2018-03-28 | 17:57:30

    Dina mobilbilder är nog så bra. Spännande att se vart ni tar vägen. Är ni inte trötta på alla Pagodas?

    Svar: Jo, jag börjar bli iaf. Emmie däremot kan tänka sig ta några fler... oense, får se hur det blir!
    Frida Johansson

Kommentera inlägget här: