JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

UT PÅ TUR ALDRIG SUR

Kategori: GHANA

Det var inte igår inte. Drygt två år sedan sist, tänk vad tiden får fart ibland. 


Alla stavfel/ordfel etc. Skyller jag ikväll att en iphone5 inte har ett normalstort tagnentsbord. Det blir bättre. Jag lovar! 

Så, vad ska jag hitte på för hyss den här gången? Hör och häpna, Frida skall resa till Afrika. Västafrika denna gång, mer precist Ghana. Wow. Så fruktansvärt taggad. 

Veckan började finemang med framförhållning och struktur, som sket sig redan vid lunchtid. Ni vet när man har flera veckor på sig att skriva en uppsats, och man är en av de där coola kidsen som skjuter uppgiften tills det är dags för deadline, ingen stress och ingen press. "Det är bara 2000 ord och vi ska ha 5 referenser. Enkelt, skriver jag klart på en kväll". 
Ni känner alla minst en sådan människa. Jag är den coola ungen, vad gäller packning. Jag har full koll på alla måsten, handlingslistor och reseapotek. Tills sista dagen, när det ploppar upp tusen nya saker. Idag var jag in på Apoteket fem gånger innan kollegan tyckte "nu ränner du här lite väl mycket, kan du verkligen sakna något?". Svar nej. Fast jo. Jag snurrar omkring bland hyllorna, betalar och går därifrån tusenlappen fattigare. Processen kan ni, och jag. Den har gjorts många gånger tidigare. 

Nog om det. Hem för att packa väskan, som ser gigantisk ut. Hur ska jag kunna fylla den mer än till hälften?! Borde slagit till på den mindre av dem. Å andra sidan kan jag packa i några fler paket Mariekex. Gott. Börjar fylla väskan, skor i botten, lite shorts och några pillerburkar där. Några linnen ovanpå, för att sedan packa ner tre paket Mariekex. Men jaha. Nu då? Väskan är full. Knökfull, för att vara korrekt. Kvar på sängen ligger halva livet. Vad gör jag? 

Jo gott folk. Vi går snart in i en stängd förhandling. Underkläder vs Mariekex. Tuff match. Vem vinnaren blir, återstår att se. 

VÄLKOMNA TILLBAKA TILL BLOGGEN ALLIHOPA, jätteroligt att ni vill följa lilla mig genom mina äventyr. Så nuru Lichln, nu kör vi ✈️🇬🇭

Kommentera inlägget här: