JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

REGNRUSK

Kategori: GHANA

God morgon. Eller blöt morgon kanske passar bättre. Jag var uppe vid 04.20, satte mig på balkongen och njöt en stund. Regnet öser ner här i Accra, smattrandet väckte mig flera gånger tills jag till sist gick upp. Det genererar inte samma känsla som när det regnar där hemma, utan det här är något vackert. Regnet ser ju förstås likadant ut, regn är alltid regn. Men när man tänker vidare på vad lite regn faktiskt gör här nere (i lagom mängd förstås) så genererar det en varm känsla inombords. I dessa torra, varma områden där väldigt många fortfarande är självförsörjande är regnet så fruktansvärt vikitgt. Om ni förstår vad jag menar. Som Toto sjunger - I bless the rains down in Africa. 


Nu ska jag väcka Lindisen och se hur vi skall gå tillväga, det känns för tillfället omöjligt att sitta i en minibuss med all packning halva dagen, speciellt med värmen (klockan är snart halv åtta och vi har ungefär 29 grader) om alla fönster skall vara stängda. Vi får se helt enkelt, när vi hörs nästa gång. 


KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2017-10-06 | 13:19:06

    Vi har också haft regn, mycket regn, men inga 29 grader precis 😩😩☔️ Dessutom har vi haft halv storm. Njut och trevlig resa vidare.

  • Moster Eva säger:
    2017-10-08 | 17:19:10

    Oh vilka härliga bilder och vilken bra text du skriver. Fortsätt att ta vara på alla tillfällen att få erfarenheter du inte kan få hemma i Sverige. Kram

    Svar: Det är fantastiskt att ÄNTLIGEN få resa igen, och landet bjuder på underbara känslor och möten!
    Frida Johansson

Kommentera inlägget här: