JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

NY DAG BETYDER NYTT ÄVENTYR

Kategori: GHANA

Imorse mötte vi upp två nya vänner, från Schweitz, för en tripp till Kakum National Park. Där finns en hängbro-liknande bana ungefär 45 meter ovanför marken, som går via sju olika plattformar. Eftersom mitt motto för den här resan är "ut på tur, aldrig sur" hängde vi glatt på en hike på ungefär en timme efteråt. Den här guiden var väldigt gullig och bra, måste jag tillägga. Inte alls någon "worst guide ever". 


Vi gick uppåt för ett litet berg, haha, efter Wli känns det urlöjligt att kalla detta för berg... Men hur som haver, uppåt gick det. När vi sedan såg bron kände vi båda paniken krypa närmare, h*lvete vad osäkert detta såg ut. "No worries, we check it once in a while". Ja jo tjena, den tvivlar jag duktigt på... Men som sagt, ut på tur. Ja ni vet ju resten av meningen vid det här laget. Första steget ut på bron fick hela skogen att skaka, och så även mig. Jag bestämde mig snabbt för att ta den korta turen på tre plattformar istället för sju, vilket resten inte följde efter på. Schyrre... 

Överlevde gjorde vi allihopa, om det beror på vikten eller guidens ärlighet vet jag faktiskt inte. För knakade gjorde det allt, i varenda rep. Hur som, regnskogen tog vid. Den här bjöd dock på riktiga stigar, även om de var otydliga bitvis. Guiden berättade om några olika typer av träd och sånt där guide-stuff. Hela äventyret tog ungefär en timme totalt, vilket var aningen mer mänskligt än äventyret i Wli. 

Ikväll har vi spelat poker med några peeps härifrån. Farligt spel, man tänker hela tiden att det inte handlar om några större summor, och så köper man nytt. Linda vann i vilket fall, lycklig som ett litet barn. Kul för henne osv... 



KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2017-10-11 | 07:05:12

    Vilka otroliga höjder. Vackert landskap å vad modig du är. Klättra på de här hängbroarna hade du aldrig gjort i Sverige. Är Linda modigare så hon kunde övertala dig?!

    Svar: Ja, Linda har inställningen att hon ska testa alla sina rädslor under resan. Och jag kan ju inte vara den som är den, som inte hakar på!
    Frida Johansson

Kommentera inlägget här: