JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

NÄSTA RESMÅL - SENEGAL

Kategori: GHANA

Hola, 


Så. Igår kväll vankades indisk mat, beställd av en indie själv. Modig som jag är under resor smakade jag alles, till och med någon böngryta. Inte alls god, men men sånt är livet. Efter maten korkades vinet upp och det svirades om inför utgång. Jag, indien, två danska tjejer och två holländare satte oss på en bar down town och rökte lite vattenpipa. Supertrevligt. 

Imorse bokade jag flyg vidare till Dakar. På torsdag bär det av. Jag åker vidare ensam, Linda åker tillbaka till Sverige torsdag kväll. Själv checkar jag in på ett backpacker vid stranden, inriktat på surfing. Jag är taggad till tusen på att förhoppningsvis få surfa lite igen, träffa lite nya människor och allt det där. Men nu ni, nu börjar äventyret på riktigt. 

Hur som helst, eftermiddagen spenderades på Accra Mall med holländarna. Shorts och flipflop inhandlades och mat käkades. Väldigt trevliga snubbar de där holländarna! 

Imorgon bär det förmodligen av mot en liten strandö, med volleyboll och gött häng. Semester med andra ord. 



KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2017-10-17 | 07:38:13

    Det låter som du har det väldigt trevligt och att du ändå får lära dig lite om landet. Synd att du fortsätter ensam. Ta hand om dig 😍

Kommentera inlägget här: