JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

EN LITEN UPDATE

Kategori: SENEGAL

Salamalikum, Amigos. 

Mina lektioner i wolof går framåt. Salamalikum - malikum salam. Sava. Osv. Hur mår du - hur mår du? - bra. 

Hur som helst, bloggappen fungerar inte alls som den borde, inga bilder går att ladda upp. Inte heller kan jag svara på kommentarer, så mammsen: jag köpte ingenting där, men har handlat på mig lite kryddor som får åka med hem. Och jag försöker dricka, ligger på runt 6dl/dag, plus en cola om jag känner mig rik.

Igår spenderade jag dagen med tre tjecker, vi åkte till den rosa sjön. En liten sjö med extremt hög salthalt, 380g/liter. Där flöt vi omkring en stund innan det var dags att fara vidare. Kvällen spenderades med personal och en amerikanska (min nya vän), lagomt svårt att spela alfapet på franska, men skapa engelska ord. Men men, jag vann i vilket fall. Vilket var det viktigaste. 

Idag har jag planerat nästa destination ännu lite mer, hängt med personalen och kramats med Mari (städerskan). Hon hade plockat på sig min smutstvätt och tvättat åt mig, bara sådär. Kan ni tänka er? Sicken kvinna. Hon är för go! 

Ikväll är det re-match på alfapet, och sedan får vi se om jag sticker ut och käkar skaldjur med ena säkerhetsvakten från supermarket'en i närheten, han bjöd nämligen ut mig på litt käk. Goa gubbar här nere! 

Bilder kommer när appen tillåter, till dess får ni stå ut! 

KOMMENTARER:

  • Morfar säger:
    2017-10-25 | 23:03:20

    Tack för alla trevliga "brev" från din resa. Vi ser fem mot en fortsättning! Mormor o morfar.

Kommentera inlägget här: