JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

EN HÄLSNING FRÅN GAMBIA

Kategori: GAMBIA

Ebenjdi peeps, 

Jag landade igår kväll i Banjul, fick min stämpel och möttes av en skylt med mitt namn på. Fick skjuts till hotellet och checkade in. Möttes av en icke-fungerande fläkt och dog redan av värmeslag. Men men, ut på tur aldrig sur. Eller hur? Fick i mig en varma koppen och somnade sedan. 

Förmiddagen spenderades i värmen, satan vad varmt det är här. Legat på runt 37 grader, utan minsta tillstymmelse av vind. Just precis har jag avslutat dagens första mål mat, firre med ris och någon grönsakssås. Supergott. Vad morgondagen har att erbjuda vet jag inte, borde väl dock jobba lite på brännan och utnyttja poolen. Eller gå till stranden. Kolla in fiskmarknaden. Tja, tusen möjligheter. 

(null)

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2017-10-29 | 07:56:48

    Kul med lite uppdatering. Jobbigt att det är så varmt. Poolen eller havet låter som en sund aktivitet. Är det lättare att göra sig förstådd?! 😘😘. Här har vi ca 10 grader och nästan storm. Det har regnat så mycket de senaste 3 månaderna så vattenmagasinen i Sverige börjar fyllas på!

  • Mormor säger:
    2017-10-29 | 22:47:01

    Äntligen har mor din lärt mig att kommentera!👍Tack för spännande, roliga, tänkvärda och ibland mycket gripande rapporter och foton! Du utnyttjar din tid!😊 Här är allt som vanligt. Fått höstkyla och mörker. Ganska skönt att tända ljus och njuta skymning. Ta väl vara på dig och akta dig för falska män! Kram❤️😛

Kommentera inlägget här: