JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

BOJO BEACH

Kategori: GHANA

Hola, 


Igår var det som sagt strandhäng som stod på schemat. Vi lämnade Agoo runt 10-tiden, och kom tillbaka runt 16-snåret. Däremellan babade vi lite, solade och njöt av stranden. Resultatet? Brännan från helvetet. Wow. Eftersom jag är så himla frän använde jag inget solskydd, utan gick rakt på sak- kokosolja. Själva stranden är en liten ö, så för att komma dit fick vi åka båt. Lite annorlunda men en väldigt härlig strand.  

Igår var vi helt förstörda, och det är vi även idag. Precis vartenda klädesplagg är en plåga, likaså varenda rörelse. Jag är lagomt taggad på att anlända till ett nytt strandboende imorgon... 

Framåt kvällen samlades alla för att spela beer pong och käka burgare, innan vi svirade om för dans inne i stan. Vid fem landade jag i sängen. Det bästa med detta boendet har helt klart varit blandningen av människor. Det är amerikanare, indien, tyskar, danskar, vi svenskar, holländare, fransmän, ghananier osv. I alla åldrar, men vi funkar så himla bra tillsammans. Det känns lite tungt att lämna vissa av dem imorgon, som mer eller mindre blivit min familj här. 

I eftermiddag åker vi iväg till någon marknad för lite souvenirs och sådant där, innan vi möter upp Akke för att hänga en sista gång. 


Kommentera inlägget här: