JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

TOFO DAG ETT OCH TVÅ (lite sent)

Kategori: MOZAMBIQUE

Första kvällen gick vi en sväng i byn, handlade majs, kyckling och ris. Till det slängde vi ihop en tomatsås på passerade tomater och buljong, väldigt gott faktiskt! Vi svirade om och gick ut för några drinkar. Ett antal drinkar senare var vi hemma igen, någongång inpå natten. Klockan var runt 3. Vi somnade som stockar under myggnätet! 

Första heldagen spenderades på stranden där vi slet hårt för brännan. Vattnet är väldigt varmt jämfört med hajdyket, här är det säkert dryga 20grader! Framåt fyra-tiden knöt vi på oss skorna och gick hela vägen till en bensinmack där vi kunde ta ut pengar. Prommenaden slutade på dryga milen, vi tippar på cirkus 1,5! Vi duschade, svirade om och knatade iväg till en mysig resturang. Oskar åt grillad hummer och jag kyckling, vi fick detta, efterrätt och flertal glas dricka/vin för cirkus 250 kronor. Makalöst va?! 


 
Det känns så lyxigt varenda gång vi kostar på oss kött! 

Idag har jag legat i solen och haft det gött för mig själv medan Oskar dykt. Imorgon tror jag surfing står på schemat för min del, medan Oskar dyker igen. Det här stället vill vi aldrig lämna. Vi gör egentligen absolut ingenting, och vi älskar det! 

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2015-05-21 | 20:57:07

    Du behöver sola mer!!!! Fin bild! Du är dig lik och jag saknar dig!

  • Ann-Catrin Pears säger:
    2015-05-22 | 07:29:10

    Så roligt att följa med och se vad ni har för er. Det första jag gör på morgonen är att kolla om ni gjort nåt inlägg och nu verkar det mysigt värre. Njut! Här är snålblåst och regn på väg.

Kommentera inlägget här: