JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

RESAN I MOBILBILDER

Kategori: SYDAFRIKA

Kvällar och även vissa dagar har kameran fått lida på grund av rånrisken. Men ni vill självklart trots det veta vad vi har för oss så här kommer ett gäng bilder med halvkass mobilkvalle. Njut! 


Vi skulle kosta på oss och äta ute efter en trevlig dag i Stellenbosch med vinprovningen och allt det där. Vi hamnade på en resturang som sände någon match med Arsenal. Oskar var som ni ser det bästa tänkbara sällskapet för en pratsam trevlig middag.. 

Strutskramning i Oudtshoorn. Lilla jag var som ni ser lite smått rädd från början (hela tiden*). 


En sån där episk struts-selfie av Oskar. 


Oskar sitter redo för ridning, haha det var inte det enklaste att hålla sig kvar! 


Jag fegade ur och släppte taget första gången och fick börja om. Men roligt var det, att kunna kryssa detta från listan! 


Här står vi på varsitt strutsägg, tåliga grejer! 


Här mår vi som kungar på hotellet i Johannesburg. Finmiddag bestånde av årtiondets största buffe (resans största iallafall), efter ett varmt skönt bad. Helt underbart! 


Oskar första safaridagen. Detta betalade han 5000 spänn för - att SOVA i en safaribil medan vi andra såg både apor och elefanter. Han vaknade en stund senare, men sov närmare 40 min, det är min man det där... 


Hemresan från parken var desto mindre behaglig. Hagel och spöregn, i en halvstängd bil som ni ser. Mysigt.. 



Vi fick däremot stanna halvvägs för varm choklad och pannkakor, såå gott! Helt klart värt det! 


Oskar brände till efterrätt 30 rand på choklad shots, jag köpte praliner för min del av pengarna, hur god choklad som helst! 

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2015-05-13 | 19:48:08

    Vilka häftiga bilder!! Ser ut som ni har det väldigt bra

  • Anders Q säger:
    2015-05-14 | 16:50:35

    Kul med bilder på er, strutsbilderna speciellt dom har jag väntat länge på.

  • Anders Q säger:
    2015-05-14 | 16:55:01

    Jag ser att strutsen har en påse på huvudet, det kanske du kan prova Frida om det väntas vidriga kryp ;-)

    Svar: Ha ha ha Anders. Det bästa vore om krypen bara höll sig undan...
    Frida Johansson

Kommentera inlägget här: