JORDENS ALLA HÖRN OCH KANTER

- En resa som börjat med pass, pengar och piljett

ETT EXTRA TILLÄGG

Kategori: TANZANIA

En liten notis, jag vet att ni alla som ser bilden undrar samma sak...; NEJ. Oskar har inte en vit t-shirt på sig när han klättrar. Han har bara en hemsk t-shist-bränna ala deluxe. 
Hemskt. Jag vet. Men han jobbar (och har hela semestern jobbat) flitigt med denna bränna. Han har alltid haft t-shirt på sig i solen, och när han tagit av den har han troget suttit i skuggan. 

En liten notis till min släkt, och framförallt mammsen och mormor; idag har jag varit rökfri i 43 och en halv dag. Med tanke på att jag rökt i mer än fyra år tycker jag personligen att jag är oerhört duktig, stolt över mig själv. Jag står emot, binder nästan armarna bakom ryggen ibland, speciellt när min närmaste omgivning röker. Men nu jäklar, nu håller det sig, den här gången blir jag helt rökfri. 

Nu ska vi snart iväg till någon bar i närheten, beachparty under bar himmel låter inte helt fel i mina öron. Ha en trevlig kväll allihopa (vi vet varken dag eller datum här nere)! 

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2015-06-05 | 20:32:12

    Frida; du är jätteduktig. Håller alla mina tummar för att det ska funka att vara rökfri även när du kommer hem!! 👏👏👏

  • Anonym säger:
    2015-06-06 | 15:28:37

    💪👋 bra Frida

  • Ann-Catrin Pears säger:
    2015-06-07 | 05:20:36

    Smart att sluta röka!!! Jag hade rökt i 35 år när jag kom på att jag inte ville röka mera så jag tvärslutade utan hjälpmedel. Tycker fortfarande att det luktar gott när någon annan röker men vill absolut inte ha själv. Mitt dåliga minne har nog hjälpt till också...... det där med cigg till morgon kaffe och efter maten. Ett bekymmer mindre, man behöver inte känna sig stressad för att man inte hinner röka och man slipper leta ställen där man får röka. LYCKA TILL!!! Jag har varit i fjällen ett tag men nu måste jag läsa ikapp och se vad ni haft för er, spännande :D

  • mormor o morfar säger:
    2015-06-08 | 19:14:29

    Så jättebra att du passar på att sluta i en annorlunda miljö! Smart tänkt och mycket klokt. Kram

  • Eva säger:
    2015-06-10 | 14:44:59

    Slutat med cig och börjat med udda maträtter!? Vad har de afrikanska länderna gjort med dig? Hur har Oskar förändrats då? Kram på er

    Svar: Ja det känns så skönt att vara rökfri och mindre kräsen på mat! Oskar börjar få koll på läget här nere, han är snart lika strukturerad som jag! ;-) kram
    Frida Johansson

Kommentera inlägget här: